Kategorie
 
 
 
 
 

Reklamační řád

Reklamační řád

1. Všeobecná ustanovení

Reklamační řád tvoří nedílnou součást Obchodních podmínek prodávajícího PM FORTIS s.r.o. se sídlem Zvolenská cesta 14, 974 05 Banská Bystrica, Česká republika, zapsaného v OR Okresního soudu Banská Bystrica  Oddíl: Sro,  Vložka č. 21759/S a definuje postup při uplatnění reklamace.

Kupující je povinen se seznámit s Reklamačním řádem a Všeobecnými obchodními podmínkami ještě před objednáním zboží.

Tento reklamační řád se řídí příslušnými ustanoveními Občanského zákoníku ve znění pozdějších předpisů a ustanoveními zákona č.250/2007 Sb. o ochraně spotřebitele ao změně zákona Slovenské národní rady č.j. 372/1990 Sb. o přestupcích ve znění pozdějších předpisů při odpovědnosti za vady a uplatňování odpovědnosti za vady prodávaného zboží a poskytovaných služeb.

Na jiné smluvní vztahy (např. koupě mezi právnickými osobami, tedy pokud kupujícím není spotřebitel) se vztahují všeobecná ustanovení upravující odpovědnost za vady dle Občanského, příp. ustanovení upravující odpovědnost za vady a záruku za jakost dle Obchodního zákoníku. Kupující, který není spotřebitelem si proto nemůže nárokovat stejná práva týkající se odpovědnosti za vady, záruky a uplatnění reklamace, jako kupující, který je spotřebitelem.

Kupující má právo uplatnit si u prodávajícího záruku pouze na zboží, které vykazuje vady zaviněné výrobcem, dodavatelem nebo prodávajícím, vztahuje se na něj záruka a bylo zakoupeno u prodávajícího.

2. Záruční podmínky

2.1. Záruka

Záruka na prodaný výrobek je zákonem vymezená lhůta, po kterou je PM FORTIS zodpovědný za vady, které se vyskytnou na prodaném výrobku.

2.2. Začátek záruční doby

Záruční doba běží od momentu převzetí věci kupujícím - spotřebitelem, resp. má-li věc uvést do provozu někdo jiný (např. autorizované středisko), začíná záruční doba běžet až uvedením věci do provozu.

2.3. Délka záruční doby

2.3.1. Zákonná záruční doba

PM FORTIS poskytuje kupujícímu, který je spotřebitelem, zákonnou záruční dobu v délce 24 měsíců na nové zboží a zkrácenou záruční dobu na zánovní zboží a spotřební materiál. Na produkty, které jsou poskytnuty zdarma, se záruka nevztahuje. Práva kupujícího, který je spotřebitelem, se během zákonné záruční doby řídí příslušnými zákonnými ustanoveními Občanského zákoníku ve znění pozdějších předpisů a ustanoveními zákona č.250/2007 Sb. o ochraně spotřebitele ao změně zákona Slovenské národní rady č.j. 372/1990 Sb. o přestupcích ve znění pozdějších předpisů.
PM FORTIS poskytuje kupujícímu, který není spotřebitelem, zkrácenou 12 měsíční záruční dobu na nové zboží.

2.3.2. Záruční doba dle druhu zboží

Záruční doba je v případě

nového zboží 24 měsíců, není-li uvedeno jinak*;
rozbaleného zboží 24 měsíců;
používaného nebo zánovního zboží 12 měsíců, není-li uvedeno jinak;
zboží podléhajícímu zkáze je kupující oprávněn uplatnit právo z vady do 24 měsíců, je-li však na zboží uvedeno datum spotřeby, záruční doba se zkracuje pouze do data vyznačeného na obalu zboží.
Do záruční doby se nepočítá doba, po kterou je výrobek v záruční opravě. Při výměně reklamovaného výrobku za nový začíná běžet nová záruční doba.

2.4. Doklad o záruce

Dokladem o záruce je v případě nákupu zboží přes internet prodejní doklad (elektronická nebo papírová faktura). V případě internetového nákupu tento doklad kupujícímu doručíme v rámci obchodního procesu během expedice zásilky s objednaným zbožím.

3. Práva, povinnosti a doporučení při uplatnění reklamace

3.1. Zjištění vady

Doporučujeme každému kupujícímu, aby si bezprostředně při přebírání zboží od přepravce zkontroloval v přítomnosti kurýra stav zásilky (počet balíků, případné poškození transportního obalu nebo jiné nesrovnalosti) dle přepravního listu. Kupující může odmítnout převzetí zásilky, je-li ve zjevném nesouladu s kupní smlouvou nebo je-li zásilka neúplná či poškozená. Pokud kupující takovou zásilku převezme, je třeba popsat zjištěný nesoulad s kupní smlouvou v předávacím protokolu. Poškozenou nebo neúplnou zásilku musí kupující neprodleně po zjištění reklamovat u prodejce. V zájmu získání automatické výměny zboží Vám doporučujeme nahlásit poškozenou zásilku nejpozději do 24 hodin. Dodatečná reklamace poškození zásilky nebo neúplné zásilky přitom kupujícího nezbavuje nároku na uplatnění odpovědnosti za vady, avšak z takové dodatečné reklamace nevyplývá automatická výměna zboží. Automatickou výměnu zboží může uplatnit pouze kupující, který je spotřebitelem. Při nákupu zboží na firmu tato možnost neplatí.

3.2. Podmínky a způsob uplatnění reklamace

Vykazuje-li zboží vady, má zákazník právo uplatnit si reklamaci u prodávajícího v souladu s ustanoveními §18 odst. 1. 2 Zákona o ochraně spotřebitele zejména prostřednictvím formuláře na internetové stránce společnosti, případně jiným prokazatelným způsobem. Reklamaci si kupující u prodávajícího musí uplatnit neprodleně po zjištění vady zboží a vždy pouze na základě prodejního dokladu (faktura) k příslušnému zboží, které slouží jako záruční list.

Během záruční doby má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Podmínkou zahájení reklamačního řízení je uplatnění reklamace a předání nebo doručení reklamovaného zboží včetně příslušenství prodávajícímu spolu se záručním listem (prodejním dokladem). Vyplněný, vytištěný ak reklamovanému zboží přiložený formulář s údaji o reklamaci nám pomůže rychleji identifikovat reklamaci.

PM FORTIS vydá bezprostředně po přijetí reklamace kupujícímu elektronickou formou písemné potvrzení o tom, kdy byla reklamace uplatněna, co je jejím obsahem a který způsob vyřízení reklamace kupující preferuje.

3.3. Zabezpečení zařízení, záloha dat a tovární nastavení výrobku před předáním k diagnostice

V případě, že je předmětem reklamace zařízení umožňující ukládání dat, doporučujeme kupujícímu vytvořit si před předáním nebo doručením zboží k reklamaci přiměřenou zálohu těchto dat. PM FORTIS neručí za možné poškození, ztrátu nebo odstranění takových dat. Je-li reklamované zařízení chráněno heslem nebo jiným zabezpečovacím mechanismem, je kupující povinen před předáním zařízení k reklamaci tuto ochranu odstranit nebo uvést při uplatnění reklamace způsob, jakým je možný přístup do zařízení. Neumožnění plného přístupu do zařízení může mít za následek neúplné provedení diagnostiky nebo opravy.

Kupující tímto bere na vědomí, že případná diagnostika výrobku v rámci reklamačního řízení může vyžadovat případné uvedení jakéhokoli elektronického zařízení do továrního nastavení a ztrátu individuálních nastavení výrobku ve stavu před předáním do reklamačního řízení.

3.4. Doručení výrobku k reklamačnímu řízení

Kupující - spotřebitel může v závislosti na druhu reklamace zboží

poslat individuálně na adresu společnosti PM FORTIS s.r.o.
předat osobně na adrese společnosti PM FORTIS
požádat PM FORTIS prostřednictvím formuláře při uplatnění reklamace o vyzvednutí a doručení zboží do reklamačního střediska na náklady PM FORTIS.
Instrukce o možných způsobech doručení reklamovaného zboží a pokyny týkající se zabalení a přepravy balíku budou kupujícímu – spotřebiteli odeslány v potvrzení o uplatnění příslušného typu reklamace.

Kupující má právo na úhradu nezbytných a účelně vynaložených nákladů (zejména poštovného, ​​které uhradil při odesílání reklamovaného zboží), které mu vznikly v souvislosti s uplatněním oprávněných nároků. To znamená, že pokud kupující - spotřebitel poslal zboží do reklamačního střediska PM FORTIS za účelem reklamace individuálně, má po předložení potvrzení o nákladech na přepravu zboží do PM FORTIS, nárok na proplacení těchto nákladů ze strany PM FORTIS. PM FORTIS si však vyhrazuje právo zamítnout kupujícímu proplacení neúměrně nebo neúčelně vynaložených nákladů na doručení reklamovaného zboží, přičemž bude při posouzení oprávněnosti nároku kupujícího – spotřebitele vycházet z možností nejlevnějších způsobů přepravy, které jsou pro spotřebitele běžně dostupné při vynaložení přiměřeného úsilí. Za případné poškození reklamovaného zboží následkem individuální přepravy PM FORTIS neručí.

V případě, že kupující v závislosti na typu uplatněné reklamace doručuje zboží na adresu PM FORTIS individuálně, zašle jej na adresu:

PM FORTIS s.r.o.
Zvolenská cesta 14
97405 Banská Bystrica
Česká republika

Doporučujeme zboží před doručením nebo vyzvednutím za účelem doručení do PM FORTIS zabalit do bezpečného transportního obalu a do balíku přiložit vytištěný reklamační protokol. Bez přiloženého reklamačního protokolu nebo podrobného popisu reklamované vady a dalších náležitostí, jako číslo prodejního dokladu, datum uplatnění reklamace, označení zboží, jméno a příjmení, adresa pro doručení zboží po vyřízení reklamace a e-mailová adresa, nebude možné identifikovat zboží a zahájit reklamační řízení . Doporučujeme proto k reklamaci využít příslušný formulář na naší internetové stránce, který obsahuje pole pro sběr všech informací potřebných pro bezproblémovou a rychlou identifikaci reklamovaného zboží.

Reklamační protokol naleznete zde.

Kupující bere na vědomí, že pokud nedodá reklamované zboží včetně kompletního doručeného příslušenství, není možné zahájit reklamační řízení.

3.5. Výluky ze záruk

Záruka se nevztahuje na vady a poškození výrobku v důsledku některého z uvedených případů:

mechanické poškození zboží kupujícím
úprava výrobku kupujícím (ohýbání, řezání, zkracování, vrtání), vznikla-li vada důsledkem takové úpravy
používání zboží v neodpovídajících podmínkách
neodborná manipulace nebo nesprávné či nepřiměřené zacházení s výrobkem nebo některou jeho částí
nadměrné zatěžování nebo používání v rozporu s obecnými zásadami či podmínkami v uživatelské dokumentaci
změnou originálních částí výrobku
zanedbání péče o zboží
neodborná montáž nebo zásah do zařízení
živelná pohroma, přírodní živly nebo vyšší moc
použití nesprávného napájecího napětí
použití nesprávného, ​​neautorizovaného nebo nelegálního programového vybavení nebo softwaru
použití nesprávného nebo neoriginálního spotřebního materiálu, vznikla-li vada důsledkem takového spotřebního materiálu
přirozené opotřebování výrobku nebo některé jeho části
účinek přepětí v rozvodné síti (např. bleskem) s výjimkou běžných odchylek
poškození výrobku počítačovým virem
V případě, že se prokáže, že reklamovaný výrobek má vadu nebo poškození následkem některého z případů, na které se nevztahuje záruka, bude reklamace zamítnuta. Tato omezení neplatí, pokud byly vlastnosti zboží, které jsou v rozporu s výše uvedenými podmínkami, kupujícím a prodávajícím výslovně dohodnuty, vyměněny nebo prodávajícím deklarovány. Kupující se také vystavuje riziku zamítnutí reklamace porušením pečeti nebo sériového čísla, ledaže by k porušení sériového čísla došlo při obvyklém používání. Kupující se dále vystavuje riziku zamítnutí reklamace, pokud je zboží nebo jeho součást výrazně znečištěna nebo nesplňuje základní hygienické podmínky

Opotřebování charakteristické pro daný materiál nebo použití se nepovažuje za vadu. Nejde o vadu, pokud z povahy prodané věci vyplývá, že její životnost je kratší než záruční doba a když při obvyklém užívání takové věci dojde k jejímu celkovému opotřebení ještě před samotným uplynutím záruční doby. Záruka se nevztahuje na výrobky, které se přirozeně opotřebovávají nebo svou materiálovou povahou a způsobem použití podléhají přirozenému opotřebení (např. činely, tlačítka, páčky, klapky, kladívka, pružinky, táhla, gumičky apod.). Záruka na spotřební materiál se posuzuje rovněž tehdy, je-li spotřební materiál součástí zakoupeného zboží.

4. Průběh a vyřízení reklamace

4.1. Diagnostika vady

Ihned po doručení reklamovaného zboží do společnosti PM FORTIS (pokud je možné identifikovat reklamované zboží v souladu s uplatněnou reklamací) začne s diagnostikou reklamované vady. Zboží bude testováno pouze s ohledem na vadu uvedenou kupujícím (v reklamačním formuláři nebo v přiloženém listu s popisem závady). Pro uvedení vady doporučujeme zejména vyplnění reklamačního formuláře, případně písemnou formu včetně elektronické komunikace. Další zjištěná očividná poškození zboží, které kupující neuvedl v popisu vady, budou zaznamenány v potvrzení o vyřízení reklamace.

V případě, že má reklamovaná vada zjevnou souvislost s některým z důvodů, pro který platí omezení nebo výluka ze záruky, může PM FORTIS nabídnout kupujícímu zpoplatněnou opravu na jeho náklady.

V případě zamítnutí reklamace kupujícímu, který není spotřebitelem, může PM FORTIS přefakturovat tomuto kupujícímu i náklady na diagnostiku vady v externím autorizovaném servisu nebo další náklady na realizaci opravy (např. doprava z a do externího autorizovaného servisu do PM FORTIS).

4.2. Odstranitelná vada

Níže uvedená práva na vyřízení reklamace při odstranitelné vadě se vztahují pouze na kupujícího, který je spotřebitelem. Při odstranitelné vadě má kupující, který je spotřebitelem, právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna. O způsobu odstranění vady rozhoduje PM FORTIS, který je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Kupující však může namísto odstranění vady, tedy namísto opravy, požadovat výměnu vadné věci za bezvadnou, tedy bezvadnou, resp. týká-li se vada pouze součásti věci, tak výměnu součásti, pokud tím PM FORTIS nevzniknou nepřiměřené náklady vzhledem k ceně zboží nebo závažnosti vady. PM FORTIS může vždy namísto odstranění vady (opravy) vyměnit vadnou věc za bezvadnou, pokud to kupujícímu nezpůsobí závažné obtíže.

4.3. Neodstranitelná vada

Níže uvedená práva na vyřízení reklamace při neodstranitelné vadě se vztahují pouze na kupujícího, který je spotřebitelem.
Při neodstranitelné vadě, která brání řádnému užívání věci k danému účelu jako věc bez vady, má kupující právo buď na výměnu věci, nebo na odstoupení od smlouvy, tedy vrácení kupní ceny. Tato stejná práva, tedy právo na výměnu věci nebo vrácení kupní ceny, přísluší kupujícímu i tehdy, když se stejná odstranitelná vada, která již byla dvakrát reklamována a odstraněna opravou, vyskytne potřetí v záruční době nebo pokud se současně vyskytnou tři rozdílné vady. V případě jiných neodstranitelných vad, tedy takových, které se sice odstranit nedají, ale nebrání řádnému užívání věci (např. funkční, ale poškrábaný elektrospotřebič), má kupující právo na přiměřenou slevu z kupní ceny. Výše slevy je věcí dohody mezi kupujícím a PM FORTISem.

4.4. Lhůta pro vyřízení reklamace

Na základě rozhodnutí kupujícího, které z těchto práv si chce uplatnit, PM FORTIS určí způsob vyřízení reklamace v závislosti na povaze vady ihned, ve složitých případech nejpozději do 3 pracovních dnů, v odůvodněných případech, zejména pokud to vyžaduje složitější technické testování výrobku, do 30 dní. Po určení způsobu vyřízení reklamace se reklamace vyřídí ihned, v odůvodněných případech lze reklamaci vyřídit i později. pokud se reklamovaný výrobek posílá k opravě nebo diagnostice do externího autorizovaného servisu. Vyřízení reklamace však nesmí trvat déle než 30 dní ode dne uplatnění reklamace. Po uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace má kupující, který je spotřebitelem právo od smlouvy odstoupit nebo má právo na výměnu výrobku za nový výrobek.

Lhůta pro vyřízení reklamace začíná běžet následující den po uplatnění reklamace (nezbytný je podrobný popis vady) a doručení nebo předání reklamovaného zboží s kompletním příslušenstvím kupujícím PM FORTIS. Není-li některá z uvedených podmínek splněna, není možné zahájit reklamační řízení. Záruční lhůta se prodlužuje o dobu reklamačního řízení.

Lhůta pro vyřízení reklamace se vztahuje pouze na kupujícího, který je spotřebitelem. Vztah s právnickými osobami se řídí Obchodním zákoníkem. Lhůta pro vyřízení reklamace u zákazníka, který není spotřebitelem je maximálně 60 dní.

4.5. Kdy se reklamace považuje za vyřízenou

Vyřízením reklamace je ukončení reklamačního řízení

předáním opraveného výrobku,
výměnou výrobku,
vrácením kupní ceny výrobku,
vyplacením přiměřené slevy z ceny výrobku,
formou písemné výzvy k převzetí plnění (v případě zamítnutí reklamace),
odůvodněným zamítnutím reklamace.

4.6. Zamítnutí reklamace

Pokud kupující, který je spotřebitelem, uplatní reklamaci během prvních 12 měsíců od doručení výrobku kupujícímu, PM FORTIS může reklamaci vyřídit zamítnutím pouze na základě odborného posouzení. Náklady na odborné posouzení, jakož i veškeré náklady související s odborným posouzením nese během prvních 12 měsíců od doručení výrobku kupujícímu PM FORTIS.

Pokud si kupující, který je spotřebitelem, uplatní reklamaci po uplynutí 12 měsíců od doručení výrobku kupujícímu, PM FORTIS ji může vyřídit zamítnutím i bez odborného posouzení. V takovém případě PM FORTIS poskytne spotřebiteli informaci o tom, kam může výrobek poslat k odbornému posouzení.

Pokud spotřebitel pošle takový výrobek k odbornému posouzení a toto odborné posouzení prokáže, že výrobek má skutečně vadu, za kterou odpovídá PM FORTIS, může kupující reklamaci znovu uplatnit. Znovu uplatněnou reklamaci PM FORTIS nemůže zamítnout, ale musí ji vyřídit jiným způsobem, tedy předáním opraveného výrobku, výměnou výrobku, vrácením kupní ceny výrobku nebo vyplacením přiměřené slevy z ceny výrobku, přičemž přiměřená sleva je věcí dohody mezi kupujícím a PM FORTIS.

Pokud kupující, který je spotřebitelem, zašle výrobek na odborné posouzení určené osobě, náklady odborného posouzení, jakož i všechny ostatní s tím související účelně vynaložené náklady nese PM FORTIS, tedy po celou délku záruční doby bez ohledu na výsledek odborného posouzení.

Je-li však výrobek zaslán na odborné posouzení jiné než určené osobě, tedy znalci nebo autorizované, notifikované nebo akreditované osobě, náklady odborného posouzení, jakož i všechny ostatní s tím související účelně vynaložené náklady je prodávající povinen uhradit kupujícímu - spotřebiteli pouze v případě, že odborné posouzení prokáže zodpovědnost PM FORTIS za reklamovanou vadu, a to ve lhůtě do 14 dnů ode dne opětovného uplatnění reklamace.

Pokud se však odborným posouzením prokáže, že zodpovědný za vady je kupující - spotřebitel, tak si veškeré náklady hradí spotřebitel sám.

4.7. Doklad o vyřízení reklamace

PM FORTIS nejpozději do 30 dnů od uplatnění reklamace vydá kupujícímu - spotřebiteli písemný doklad o vyřízení reklamace. U kupujícího, který není spotřebitelem je tato lhůta 60 dní.

4.8. Doručení reklamovaného zboží po vyřízení reklamace

Zboží po vyřízení reklamace zasíláme kupujícímu - spotřebiteli, který si reklamaci uplatnil, na adresu, kterou uvedl při uplatnění reklamace. Kupující - spotřebitel je povinen převzít si reklamovaný výrobek po reklamaci ve sjednané lhůtě, nejpozději do 30 dnů od ukončení reklamace. Po této lhůtě může prodávající požadovat od spotřebitele poplatek za uskladnění (skladné) ve výši 3 EUR/ks za každý, i započatý den uskladnění zboží.

5. Mimosoudní řešení sporů

Subjektem zajišťujícím mimosoudní řešení spotřebitelských sporů. ADR (Alternative dispute resolution) je Slovenská obchodní inspekce. Cílem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů je dosáhnout přátelského urovnání sporu a dohody stran. SOI je autorizovaným subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů vedeným na seznamu Evropské komise. Odpoví-li prodávající na žádost o nápravu zamítavě nebo na ni neodpoví do 30 dnů ode dne jejího odeslání, spotřebitel má právo podat návrh na zahájení alternativního řešení svého sporu podle ustanovení § 12 zákona č. 1/2003. 391/2015 Sb. o alternativním řešení spotřebitelských sporů a o změně a doplnění některých zákonů. Příslušným subjektem pro alternativní řešení spotřebitelských sporů s prodávajícím PM FORTIS s. sporů vedeném Ministerstvem hospodářství Slovenské republiky (seznam je dostupný na stránce http://www.mhsr.sk); spotřebitel má právo volby, na který z uvedených subjektů alternativního řešení spotřebitelských sporů se obrátí. Spotřebitel může k podání návrhu na alternativní řešení svého sporu využil platformu pro řešení sporů on-line, která je dostupná na webové stránce http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

6. Orgán dozoru

Slovenská obchodní inspekce (SOI)
Inspektorát SOI pro Bratislavský kraj
odbor technické kontroly výrobků a ochrany spotřebitele a právní odbor
Bajkalská 21A
P.O. Box 5
820 07 Bratislava 27
Česká republika


Tel. č.: +421 2 58272 172, +421 2 58272 104
Fax č.: +421 2 58272 170


http://www.soi.sk
http://www.soi.sk/sk/Podávání-podnětů-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi

Tento Reklamační řád je platný a účinný od 01.04.2022.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verze